Thread Rating:
  • 65 Vote(s) - 2.88 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Esbat (sebahattin) ve yevmul sebt 16.03.2012 Vaazi
#1
RasitTunca-4 

ESBAT (SEBAHATTiN) VE YEVMUL SEBT

16.03.2012 Cumartesi

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Gul emenne billahhi vema ünzile ileyna vema ünzile ila ibrahime ve ismaile ve ishaga ve yakube vel esbati vema ütiye musa ve isa vema ütiyennebiyyune min rabbihim la nüferrigu beyne ehadin minhum ve nahnu lehu müslimun.

......

sibgatullah, vemen ahsenu minallahi sibgate.

1.136

ve galu hasbunallahu venimel vekil.

3.173

Ve kefe billahi şehiden

4.79

fekezzebuhu feagaruhe fedemdeme aleyhim rabbühüm bizenbihim fesevvehe, vela yehafu ugbehe.

91.14-15

esteuzubillah

femmamen segulet mevazinuhu fehüve fi iyşetin raziyeh.vemmamen haffet mevazinuhu feümmühü haviyeh. vema edrake mahiyeh, narun hamiyeh.

karia suresi 6-7-8-9-10-11

Allahümme salli ala muhammed mustafa ve ala elihi ve esahbihi ecmaiyn

Allahümme salli ala esbate (sebahattin) ve davude

Ve selamen ömer ve osman radiyallahu anh ve selamen sibgatullahi el ervasi kaddesallahi sirruhu esrarehüm.

Yolculugumuza başliyoruz

Yolculugumuz Esbat kimdir bahsi ile olacakkki

Esbat kuran meallerinde yakubun torunlari olarak gecer amma tam kim oldugu bildirilmez Esbat yani yevmul sebt günü dogan yani cumartesi günü dogan manasina esbat veya sebahattin Davud döneminde yaşamiş ve davudun gidecegi yerlere cumartesi günü ondan önce giden ve ortadan hafif uzun boylu, zayif bi garer, sakalli sarik takan yenişehirin maden köyünden olan genc bir delikanlidir. Cumartesi gecelerini sohbete hazirlar ve Davudun iki vekilinden biriydi yani Davud olmadimiydi o bakardi işlerine ve o yahudilerden degildi müşriklerdende degildi Allaha iman edenlerden biriydi . Cogunlukla süleymanin oldugu yerde o bulunmaz idi.Nasil gece geldimi gündüz gider ise süleyman gelince sebahattin gider süleyman gidince sebahattin gelirdi.

işde Davudun da Körügünü ceken idi. Körük demirci ocagindaki kömürleri yakip köz etmek için hava üfüren alete verilen addir yani davud aleyhisselam her ne kadar elinde demirleri hamur etsede ilk demircilik zeniyetini icad eden peygmaberdir ve ilk demircide yine günümüzdeki demirciligin babasidir ve ayni onun sistemi ile bugün demircilik yapilir yani körük ile kömürün isisi yükseltilir.demiri işlemek davud sünneti oldugu gibi demiri işlemek için kömürleri kizdirmak için körük cekmekde sebahattin sünneti olup bizler onlarin yaptigi bu sünnetten hesaba cekilmeyiz yani onlar o amelin ilk defa nasil yapilacagini göstermişler ve bizlere ögretmişler bizler onlarin sünnetine ne kadar yapişir isek o kadar o sünnetlerde mahir oluruz yani hakkaten demirci olmak isteyen ocagini cumartesi yakacak yani sohbete cumartesi hazirlancak ve cumartesi gecesi herkes sohbette hazir olcaklarki sohbet tadina varsin yani demir ocagi yani kalpleri demir gibi olan kalpler cumartesinden bir körükcü tarafindan sohbete hazirlanip kor edilcekler yani sohbeti cananin yani mehdinin sohbetine hazirlancaklarki cumartesi gecesi davud yani hatip veya merkür yani yani Mehdi merkür mehdi sohbet edince kor olmuş kalpler onun elinde hamur gibi egrilip onun istedigi şekil ve şemala bürüncekler. eger ocak cumartesi sabahi yakilmaz ise soguk ocakda demir pişmez velhasil kelam yani kalpler eger sohbete hazirlanmadiysa o kalpler keşfedilip dogru yola iletilmezler. cünkü soguk demiri bükersen ya zor bükülür yada kirilir yada başina koca tokmak indirmek lazimki bükebilesin yani o zaman Davudun işi zorlaşir on tane kalp bükecegine bir kalp ile meşgul olabilir bu yüzden sebahattinler körükcüler yetişmeli ve mehdiye hizmet etmelilerdirki sohbet gecesinden insanlar faydalanabilsinler.Cumartesi sabahi yakilmasi hikmeti ise kömürler önceden yakilip köz olcakki daha sonra sebahattin bu kömürlere körük cekince közlerin hari alevi isisi yükselsin ve demiri yumuşatabilsin yoksa yeni yanmiş kömürlere eger körük cekerseniz heryeri duman alir gider cünkü köz olmamiş kömüre körük cekilmez cekmekde beyhudunedir.Bugün o körük aletlerinin yerine kompressörler icad edildi hava üfüren aletler işde bugünün körükleri yani kompresörleri mehdinin yardimcilaridir. halki alevlendirmek işde gecen hafta dedigimiz ateş üc yerde kullanilir dedik fakatAteşi Sadece Davud ehli olanlar birde böyle Demir pişirmek için kullanirlar yani yine pişirmek için ve onun ehli olan mürşidlerde aynen sibgatulllahi el arvasi gibi kalpleri yumuşatip dogrultmak için kullanirlar.bunun için körük

Hasbunallah zikridirki mehdinin askeri olanlar, insanlarin kalblerini mehdi dogrultana kadar körük cekecekler ve bu körükde kim mehdiye asker olmak istiyorsa günde 450 defa hasbunallah zikri cekecek yani hasbunallahi venimel vekil ve 450. ciyi cekince ardina nimel mevla ve nimen nasiyr gufranke rabbena ve ileykel masiyr diyecekler ve bu körük kalpleri yumşatcak olan kömürlerin alevini yükseltip, mehdinin kalperi egri olanlarin kalplerini daha kolayca büküp dogrultmasini saglayacakdir.Bu haftaki bir başka sünnete gelince yine davud ve askerlerinin sünneti sofrada dökülen ekmek kirintilarini toplayip yemek sünnetdirki bu sünnete ittiba edenlerin gözünün feri kuvvetli olur yani gözleri davud gibi elindeki demiri yumuşatir yani kalpleri demir gibi olanlarin kalplerini bakişlari ile yumuşatirlar . işde bu sünnete Mehdiye Asker olanlar dikkat edecekler ve gayret gösterip ittiba edecekler yani sofrada kirinti birakmiyacaklar.yani dünyadada müslüman olmayan kimse birakmiyacaklar inşallah.

Akaidde bir kural vardir Kuran mahluk degildir . yani sonradan yaratilmiş degildir bilhasseten Allah kelamidir .Yani bunun cevheri ve özü haktandir.Yani hakkin sözü ezeli ve ebediyi icine alir.Cenabi mevla kainati hem dişdan ice dogru halketmişdir hemde icten dişa dogru halketmişdir . misal kainati alemin haritasi insan bedeninde meni yani insan tohumu iceri dogru yazilan bir yazilimdir.onun cenin olup sonra cocuk olup düynaya gelmesi ise icden dişa dogru olan yazilimdir. yani cenabi mevla iceriyide dişariyida kuşatan ve onun ne amel ile meşgul olcagini nereye gidecegini ne yiyip ne icecegini ve ne kadar yaşayip ne zaman ölecegini takdir edendir. kim bu dünyada güzel ameller işlerde mizanini doldurusa onun mizani agir gelir ve raziyelerden olur aAllahin razi oldugu ve onlarinda Allahdan razi oldugu kullar ve kimde boş ammeler işlerde mizanini boş şeyler ile doldurusa o zaman onun anasi haviye olur yani haviyede ne diye sorarsaniz onun anasi narun hamiye olur yani ateş topu taşiyan anne demekdir bu. buda yani karninda ateş topu taşiyan anne demekdir yani cehennem kütügü taşiyan anne bütün kafirlerin analari haviyedirler yani işde en kötü müslümanlari bile o körükcü Esbat yani sebahattinler yani mehdinin askerleri mehdi için körükleyip yumşatirlarda amma o haviyein cocuklari ancak o demirleri isitan kömür olmakdan başka işe yaramazlar yani bu günün kafirlikde direnenleri cok güzel hizmet etmekdeler cünkü mehdi ve askerlerinin körükledigi kömürler dirki, onlar yanip köz olmasa ahir zamanda müslüman ve mümin olacaklarin kalbi demirleşmiş kalpleri düzelmezdi.

Fakat yine mehdinin askerlerinin dikkat etmesi gereken iki husus sigara icmeyecekler ki yani esbat ocagi cumartesi sabahi yakar yani kömürler önceden köz olmasi lazim eger sigara icerseniz aynen sonradan yakilmiş ocak gibi ortaligi duman kaplar yani demirci ocaginda durulup demir dövülmez o zaman dumandan. o yüzden sigara icmiyecekler kalpler sigaradan rahatsiz olur yani duman demirci ocaginda mehdinin calişmasina engel olur ocagi birakip diaşari cikar o zaman yani sigara yasak ikinci dikkat etcekleri nokta cayi haftada bir icecekler öyle cok cay icmiyecekler cünkü cay muhabbeti din sohbetinden dişari taşip siyaset ve dünyanin sohbetine döner o yüzden caydan biraz uzak durcaklar ve kahvelerden uzak durcaklar yani cay demiri öldürdügü gibi mehdinin askeri olcaklar eger cok cay icerlerse bu seferde caydanligi kaynatirlarda o zaman kalpler hamur olup mehdi bükecegine ve dogrultacagina bu sefer dünyanin ve siyasetin kazaninda kaynarda yani hari yüksek olursa demirci ocaginin bu seferde alevi demiri yakar ve demir boku denen hale döner demir, yani demir ölür o zaman. demir öldügü gibi mehdinin karşisina gelsin sözünü vaazini dinlesin diye cagirdiginiz adamlarin kalbini cay muhabbeti ile yakar demir bokuna cevirisiniz. o yüzden cay ve cay ocagi sohbeti yasak haftada bir cay ocagi sohbeti fazla degil yoksa demirler ve demirleşmiş kalpler ölür o zaman iyi olcagi yere

Ahirzamanin demirleşmiş kalpleri olanlara gelince onlarin durumu tevhidi kabul etmemekdedir yani onlar tevhid inancina sahip degillerdir, yani Allahdan başka ilahin olmadigina ve yedirenin icirenin giydirenin gösterenin bildirenin duyuranin gezdirenin dinlerndirenin calişdiranin.... Allah olduguna iman edemezler o yüzden onlarin hastaligi demir gibi hayrin ve şerrin Allahdan olduguna inanamazlar.buna inanmamak demekde şeytan aleyhillanenin yaratani Allah degildir şeytan kendisi vardir demek gibi birşey olur haşa ve kella . halbuki şeytanida yaratan Allahdir. Eger hayir Allahdanda şer nefsimizden ise o zaman şeytani nefsimizmi yaratdi haşa ve kella işde en kati ve agir madde demirdir titan sert diyorlar titan demirin yanmiş hali yani demir bokudur artik. işe yaramayan demir küflenmiş demir ise parlatilabilir ateşe verilir ve ve küfürleri ayiklanir ve ve tekrar saglam hale getirilir. Yani kalpleri küflenmiş olanlarin kalbi tekrar zikir ile aleve verilir ve küfleri parlatilir saglam hale getirlir işde bunun için mehdinin askerleri yeni elemanlara tevhid zikri vercekler( La ilahe illallah zikri)taki kalplerinin ayinesi parlayincaya kadar. kalplerinin ayinesi parlayinca Dogru ile egriyi tespit edebilcek aydinliga ulaşincaya kadar ve o zaman körükcü başi olabilirler.

Bir başka mesele imam farz namazi kildirdiktan sonra eger namaz kilan yok ise cemate dogru dönerken sag tarafina veya sol tarafa yönelebilir veya düz olarak. eger namaz kilan varsa namaz kilanin yüzüne dogru dönmez ve o yüzden hafif saga veya sola meyleder yönünü cemaate dönünce, yani namaz kilanin yüzüne karşi oturmak mekruhdur . ve yine ikinci olarak cemaatle namaz kilarken hadisi şerifde yer aldığı gibi imamin okuyuşu için :kimin imami varsa onun okuyuşu o kimse icinde okuyuşdur buyurmuşlar peygamberimiz.

o yüzden bazi kimssler ve bazi diger mezhebdekiler cemaatle kilinan namazlarda cehren ve gizli okuyuşda imamin okuduklarini tekrar ediyorlar bu mekruhdur hemde harama yakin mekruhdur. farzlarda cemaatle kilinan namazlarda cemaat kiyamda iftitah tekbirinden sonra sadece subhanekeyi okuyup susar ve dinlerler ve ruku ve secdede tesbihati getirirler ve tahiyattada ettahiyatüyü ve sali barik ve rabbena dualarini okurlar yoksa fatiha ve zammi sureyi tekrar etmek mekruhdur. bunun hükmü asil var iken vekilin hükmü sakit olur, yani mehdi var iken başkasinin orada cirtlak ses cikarmasi mekruhdur onun oykuyuşu bütün cemaat icinde okuyuşdur. ve yine namaz kilanin yüzüne dönmemek hükmü işde gündüz var iken gece olmaz gece geldimiydi gündüz gider yani mehdinin askeri olacaklar görev taksimi yapip biri geldimi biri gidecek şekilde görev yapacaklar iki asker ayni anda ayni meclisde oturmayacaklar yani iki vekil ve iki asil olamaz yani gece nöbetcisi gelince gündüz nöbetcileri gidecek orada bekleyip günü yada geceyi uzatmiyacak.nasil ki hafaza melekleri iki iki gelirler ve ve bir grup gelince diger grup gider ise mehdinin askeri olanlarda bir kadin ve bir erkek olarak iki grubun vekilleri olcak bir grup gelip bir grup gidecek bu hizmette yer almak için saatlere ve hatta dakkalara bölünebilir .yani biri girip digeri cikacak ne demiş bizim atalarimiz ebenin cok oldugu yerde cocuk tersden gelirmiş o yüzden bir yerde iki ebe bulunmayacakki işler tersine dönmesin velhasil kelam.

Rabbim Esbata Yani Sebahattine ve ehline Davuda ve ehline mehdi ve ehline ve cemaatine ve askerlerine selam eylesin


El fatiha maassalavat.

Başağaçlı Raşit Tunca

Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
______________________

Schrems, 18 Aralık 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı

Original Kar©glan

_______________________________________





Signing of RasitTunca

Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)